måndag 28 mars 2011

Oväntat besök

öppnade mitt vaskskåp nyss och såg att något rörde sig. Döm om min förvåning när en sån här klättrade ut
http://www.biopix.dk/photo.asp?language=sv&photoid=24942&photo=mus-musculus. Inte för att jag inte fattar att det finns möss när man bor på landet. Vi har haft besök förr och ibland hör jag dem springa i taket (alltså på insidan av taket) eller i väggarna.

Jag blev mest förvånad av att den dök upp nu. Det är ju vår ute! Då ska den väl vara ute och jaga kompisar och nötter eller vad den nu äter. Inte sitta och häcka i vårt vaskskåp. Den blev nog lika rädd som jag för den kilade i väg och gömde sig bakom spisen. Tror jag. Har faktiskt ingen aning om var den är nu. Vill helst inte att Asta äter upp den, blääärk.

Nu är i alla fall musfällan gillrad med ost. Jag hoppas att den sprang ut, önskar inte att den ska hamna i fällan. Men å andra sidan, jag vill inte ha den springandes runt benen heller.

Så lilla mus, pys iväg ut nu, strunta i osten. Den är ändå inte god. Säkert en mager torr sak, som ingen blir glad av. Funkar det inte med osten får jag väl försöka med en kopp Gevalia, det gör man ju när man får oväntat besök.

Släpp "musarna" loss, det är vååååååår!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla