söndag 27 februari 2011

Akta dig för ormen

släcka elden, spela congas, kasta ut säd på åkern. Bara några av namnen på rörelsena i afromix. Hade inte tänkt träna ikväll, kände mig både yr, trött och har ont i ryggen av tunga boklådelyft igår hemma hos föräldrarna som precis har flyttat.

Men så i eftermiddags kom dotter L på besök för att klippa sin käre far. Hon tränar också afromix och hon tyckte jag skulle hänga med. -Du kan sitta och kolla om du inte orkar, sa hon. Och jag följde  förstås med och hoppade undan för ormar och mötte lejon den timme som träingen höll på. Tack för peppingen L:-)

Det är något nästan meditativt att träna till afrikanska trummor, de låter nästan likadant hela tiden. Rörelserna är roliga kan varieras, man gör själv så mycket som man kan och vill. Bra tycker jag, som inte alltid har den bästa koordinationen. Benet bakåt samtidigt som armarna ska upp i luften kan lätt bli rörigt i mitt huvud. Men man gör så gott man kan och tävlar bara med sig själv.

Det enda negativa är att jag får problem med mitt ben ett antal dagar efter jag har tränat eller ansträngt det mer än vanligt. Snabba promenader funkar oftast bra men inget annat. Har smörjt in det med Algesalsalva i förebyggande syfte nu för jag känner att värken börjar sätta in. Trist att det ska ta så lång tid att läka och bli "normalt" igen men jag vet ju att  läkaren sa det kan ta flera år. Bara att gilla läget. Kul men svettigt är det i alla fall med afromix.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla