onsdag 9 februari 2011

Personal shopper

har varit en tur i Stockholm idag för att vara med på lanseringen av ett datasystem. Min fina "moster" mötte mig på stationen innan jag skulle åka hem. Med sig hade hon den här underbara ljuslyktan.

Jag fick syn på den i en liten blomsteraffär på söder förra veckan, men kände att jag inte ville "släpa" med den till klostret. Då bestämde sig "moster" för att jag visst skulle ha den. Hon erbjöd sig därför att köpa den och leverera den idag, eftersom hon visste att jag skulle tillbaka till Stockholm igen. Vilken service!! Den blir en jättefin prydnad ute på min veranda nu när det blir vår.

Inte nog med att hon köpte lyktan till mig. Hon levererade även en kjol. Förra veckan köpte jag nämligen en svart kjol på Indiska på Drottninggatan. Där fanns även samma kjol i ett annat mönster, som jag inte köpte. Indiska i vår stad har inte så stort utbud som i Stockholm så den finns inte här. Eftersom jag faktiskt blivit stormförjust i den svarta kjolen och ångrade att jag inte köpte även den andra så ringde jag "moster" igår och bad henne att bege sig till butiken och köpa även den mönstrade. Vilket hon gjorde, snäll som hon är.

Inte så dumt med en alldeles egen "personal shopper";-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla