onsdag 23 februari 2011

Kvällshopping i lugn och ro - nästan.....

äldsta barnbarnet W fyller hela 7 år på fredag. På frågan "-vad önskar du dig?" så fick jag svaret jeans, kjol och pysselsaker.

Tog bilen ikväll till närmaste större stad där det finns en jättegalleria. Hur lugnt som helst, knappt en människa fanns där mer än de som jobbade i butikerna. Jag strosade runt i maklig takt och letade kläder. Det enda som störde mig var den otroligt höga och stressiga musiken som de envisas med att spela i affärerna. Vill de inte att vi som har passerat tonåren ska stanna kvar i butiken? Tror att vi är en ganska köpstark grupp som de borde värna om.

Inte för att de måste spela dragspelsmusik precis, så gammalmodig är inte ens jag! Men med lite lägre volym och inte disko - då känner jag mig mer rofylld och beredd att kolla mer noggrant vad som finns. Och då köper jag förmodligen mer än om jag känner mig stressad. Diskomusik är ok - på disko...

Hittade i alla fall en massa fina saker i härliga färger som jag hoppas W blir glad för. Vad tror ni?

1 kommentar:

tack för din kommentar, hälsar Ulla