onsdag 16 februari 2011

Kaos-möte

har jag varit på idag. Fullt med folk som pratar i munnen på varandra om helt olika saker. Samtidigt. I över två timmar höll vi på och en del såg helt förstörda ut efteråt och sa: "-bara säg hur vi ska göra så gör vi så".

Trots kaoset så tycker jag mig ha en tydlig och klar bild över vad vi faktiskt sa och vad vi ska göra så nu har jag precis sammanfattat det på en A4 sida och skickat till berörda för synpunkter. Ska bli spännande att veta om jag lyckats få ord på allt som sades på ett begripligt sätt. Det visar sig när de läst mejlet:-)

4 kommentarer:

  1. Det gäller att vara skärpt på sådana möten. Jag blir oftast yr i huvudet när det blir så.

    SvaraRadera
  2. och jag blir precis tvärtom. Då skulle du nog också sagt "säg vad jag ska göra" idag:-)

    SvaraRadera
  3. Jag gillar struktur! Den där typen av föredragande som liksom håller i tyglarna ordentligt. Det är bra, för då blir rätt saker diskuterade.

    Strukturfascist - javisst!

    SvaraRadera
  4. jag gillar också struktur på möten. Man sparar tid och alla brukar förstå vad saken gäller. Det jag menade var att om det blir kaos, då blir min hjärna helt klar - den blir inte "kaosig", det var därför jag skrev en sammanfattning för att förhoppnings bringa ordning i oredan för övriga som var med. Vi borde förstås haft en klar agenda och någon som utsetts att hålla i mötet.

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla