torsdag 24 februari 2011

Drömmar

ju mer du kan drömma desto mer kan du göra, citat Michael Corda (som är författare tror jag). Det är säkert sant, för att drömma hjälper till att frigöra kreativiteten. I drömmarna, och då menar jag dagdrömmar, så kan man själv bestämma exakt hur ens "manus" ska se ut. Till skillnad mot vardagen där man ofta blir styrd utifrån yttre förutsättningar.

Att dagdrömma ger glädje och mod. Mod att kanske förverkliga drömmen. För om man drömmer tillräckligt ofta och tillräckligt mycket så tror jag att det undermedvetna och kanske starkare makter kommer hjälpa till att styra rakt mot drömmen.

Just nu har jag en ganska stor dröm. Jag har drömt den tidigare men då stannade det vid en dröm. Det är möjligt att det blir likadant denna gången, men jag känner att jag måste drömma lite till, innan jag vet säkert.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla