onsdag 2 februari 2011

Kloka tankar

en vän gav mig ett tips om en bok som jag nu har köpt. Den är utformad som en kalender med några tankar varje dag att filosofera över. I dag stod det "ta en sak i taget" som rubrik. Kände att texten väl passade in på mig och vad jag behöver fundera över. Senaste tiden har jag mer och mer börjat förstå vad det innebär att vara här och nu. Har börjat omsätta mina teoretiska kunskaper till praktiska kunskaper och vet att en del av detta är att försöka undvika att oroa sig för framtiden eller gårdagen. Hur mycket sådan energi tar från annat som man skulle orka göra istället.

Att ha tillit till att saker ordnar sig, kanske inte exakt som jag hade planerat för eller tänkt på, men på något sätt i alla fall. Att jag får de "lärare" jag behöver i form av vänner och andra som finns där i de ögonblick jag är redo för dem. Detta låter säkert flummigt för en del och kristallklart för andra.

Boken heter "att öppna inre dörrar". Kan rekommenderas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla