fredag 4 februari 2011

Promenad på stan

har haft förmiddagen för mig själv idag så jag tog tunnelbanan till Gamla stan och promenerade till centralstationen för att byta min tågbiljett och köpa till mat. Har SJ:s priokort som jag har poäng på så jag tänkte betala med dessa. Men jag kunde inte min kod. Hur ofta använder man den? Jag kunde inte betala utan kod. Hur får man koden då? Ja, du kan ringa medlemsservice vilket jag gjorde. Där svarade en trevlig kille att han skulle messa koden inom en minut. När det gått 10 minuter utan kod gav jag upp och ringde igen. En ny kille på tråden. Förklarade mitt ärende och frågade om jag inte kunde få koden direkt på telefon. Han kollade mitt personnummer och adress och så fick jag koden. -Nu gjorde jag ett undantag, sa han. Vilket jag blev mycket tacksam för. Härligt med människor som inte fastnar i byråkrati.

Åt en god lunch på stan, strosat runt lite. En kopp kaffe på café. Gillar storstaden i lagom doser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla