torsdag 17 februari 2011

Vilken kväll

jag har haft med Kay Pollak och min goda vän P. Inte ensam med dem förstås, utan tillsammans med en nästan full konsertlokal. Har läst Kays bok om att välja glädje för flera år sedan och redan då fick jag mycket till mig, men det är skillnad att höra honom "live". Sådan inspiration och så mycket tankar det väcker. Framförallt vilken bekräftelse jag fick på mina egna tankar som jag har haft senaste tiden. Jag är på helt rätt spår. Tack!

Är helt säker på att han har rätt när han säger att "människor du möter är utsända för att lära dig något och för att du ska få öva på dem. Du får aldrig värre än du klarar av".

Och tack vännen P för ditt sällskap, alltid lika givande och avspänt att vara med dig. Och tack för boken "att växa genom möten" som Kay skrivit som du köpte till mig. Är säker på att den kommer att ge mig massor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla