måndag 21 februari 2011

Tomt, men ändå fullt

har precis packat eftersom jag ska åka på tjänsteresa till onsdag. Gick ganska snabbt att packa för en gång skull, men det berodde kanske på att jag tog fram den minsta väskan jag har.

Det märkliga är att det är helt "tomt" i mina garderober!!! Finns nästan inget där som jag "ser". Har läst någonstans att man använder max 20% av kläderna man har i garderoben, och det stämmer nog. Men vad ska man då med de där 80% till? De där plaggen som bara hänger där, och som man tar tag i ibland, men som hängs tillbaka igen utan att användas. Finns de där bara för att man ska känna valfrihet och tro att man verkligen varierar sig? Min teori är att det beror på att de flesta plagg jag äger är antingen vita eller svarta, och liksom försvinner in i varann...? Jag saknar färg och det är förmodligen vårkänslor som poppar upp. Längar efter turkost, rosa, gult, lila och orange. Fast inte på samma plagg förstås:-)

Jag har bestämt mig, nu ska de där 80% bort. Jag får rensa och röja hemma hos mig själv också och lämna överskottet till de som verkligen behöver det. Om det ändå känns tomt när jag tittar in i garderoberna så kan det lika gärna vara tomt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla