måndag 14 februari 2011

Salta citroner, frukostkoppar och en dos livsfilosofi

i burken finns inlagda salta citroner. De ligger i sin lag sedan några veckor tillbaka och jag är spänd av förväntan att smaka på dem när de är klara. Älskar sur-salta saker som exvis "salt och vinäger-chips". Det bor nog en engelsman i mig, engelsmän är ju kända för att gilla sursalt. Receptet på citronerna hittade jag i en tidning, tror att det kommer från Marocko. (tyvärr är bilden lite suddig)

Idag fick jag mina nya frukostkoppar. Fast de funkar säkert lika bra för te´et och kvällsmackan. Visst är de läckra!


Har ägnat kvällen åt att stryka, något som jag tycker är oändligt trist. Så bara för det så sparar jag riktigt länge innan jag stryker och får ett berg att ta tag i. Vilket definitivt inte gör saken roligare. Men när allt väl är struket och upphängt på galgar så känner jag mig riktigt nöjd. Under tiden som jag stryker så hinner jag filosofera en stund. Ikväll funderade jag på ett omdöme som jag fick tidigare idag, nämligen att det är skillnad på om man är bra på extern eller intern information. Och jag skulle då vara bra på att "trycka ut" extern information men dålig på intern kommunikation.  Och jag som trodde att man antingen är bra på att kommunicera eller att man inte är det. Så fel jag tänkt.....eller.....kan det vara så att man blir dömd hårdare i den interna kretsen? Att det kanske finns de som har bestämt sig för att jag inte "platsar" och som väljer att misstolka det jag försöker säga. Eller så kanske det är sant som sagts att det helt enkelt är så att jag är en misslyckad kommunikatör. Det har jag filosoferat över ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla