söndag 6 februari 2011

Bångstyrig säng

Var på konferens på Hässelby slott som är känt från tv eftersom designerna Simon och Thomas har gjort om vissa rum tillsammans med kändisar. Ett sådant rum fick jag inte, men jag bodde i Ulf Lundells rum. Som tur var, så ingick inte Ulf i paketet! Rummet låg inte i slottet, utan i ett gammalt torp vid sidan om. Så lite falsk marknadsföring tycker jag nog att de har. Borde hela "Hässelby slott & koja" istället.

Det var ett pyttelitet rum, väggarna tapetserade med tidningar. Rummet upptogs av en stor rund säng. Noll plats att röra sig runt om, så väskan fick jag ha inne på toa. Så fort man gick förbi sängen snurrade den. Spärren som skulle hålla den stilla hade gått sönder. Säkert en tjusig tanke, men helt fel säng i ett sånt litet rum.

Funderade på att bjuda in mina kollegor till en karuselltur: -tio för de stora och fem för de små, men jag avstod. Som tur var så sov jag gott och märkte inte om sängen tog sig ett varv med hjälp av slottsspöket.


Jag står ute i hotellkorridoren och tar denna bilden, så lite plats fanns det i rummet;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla