tisdag 1 februari 2011

Från slott till kloster

i morgon ska jag på konferens på ett slott. Två dagar ska tillbringas där. På fredag checkar jag in på ett kloster där jag ska tillbringa helgen tillsammans med en god vän som bor 45 mil från mig.

Jag "mellanlandar" en natt hos en släkting också, så det blir verkligen variation, känns det som. Så nu undrar jag: vad i hela friden ska jag packa? Jag, som fortfarande inte har någon "butler James" som sköter sådana detaljer, börjar få känning av min vanliga pack-ångest. Jag ska även hålla ett föredrag på konferensen och "normala" människor hade säkert grunnat mer på det än på packningen. Men inte jag.

Hur stor väska ska jag släpa på? Vad har man på sig på slottsmiddagen? Ska jag ha mysbyxor i klostret? Tänk om jag spiller eller en dragkedja går sönder. Jo, för några affärer finns ju inte att handla i *ironi*.

Nu har jag varit på kloster ganska många gånger tidigare, men inte just i detta, så jag har inte riktigt koll på läget. Nunnedräkt ska jag i alla fall inte ha, det är jag säker på.

Sen måste jag ha böcker med mig. Och telefonladdarna. Och skor. Hur många skor behöver man under  fem dagar? Inte så många som jag tror, det är jag övertygad om;-)

Tänk så bra det hade varit om man kunde skicka en beställning till någon - ungefär som jag gör när jag ska resa på jobbet och ber resebyrån fixa biljetter och hotell - fast istället beställa packning.  Bara tala om vart man ska och hur länge man ska vara iväg. Så packas den perfekta packningen utan att man behöver göra ett dugg. Skulle de glömma att packa ner något så får de leverera efteråt till platsen man åkt till. Kanske en affärsidé?

Kan man köra hem matkassar till folk, som inte vill planera eller handla själva, så måste man väl kunna rycka ut med ett gäng väskor och in i folks garderober för att lösa deras packbekymmer. Kan man tycka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla