söndag 13 februari 2011

En hjältinna

"Hjältar och hjältinnor" hette en temamässa som jag var och lyssnade på i kyrkan ikväll. Den var uppbyggd som en teaterföreställning med underbar sång och härlig gestaltning av texterna.

Sista sången var Hero som Maria Carey brukar sjunga. Texten i versen får mig att tänka på min äldsta bästa vän G som genomgår sin andra cancerbehandling just nu. Den förra var för 9 år sedan och nu har hon fått cellgift i ca ett halvår. Hon är verkligen en hjältinna, som orkar bry sig om oss andra trots att hon själv har det riktigt tufft. Men hon ska bli frisk nu!

Hon sa igår att hon tyckte att hon inte såg så bra ut med sin mössa (inget hår) och sin cortisonröda hy. Så fel hon har!! Det jag ser när jag tittar på henne är ödmjuk människa som kämpat hårt och som fortfarande kämpar på med illamående, trötthet och svårt att äta för att bara nämna några saker. Men som inte klagar. Som fortfarande ser positiva saker i livet. Som inte gnäller. Och som orkar fråga mig om min onda mage. För mig är hon en riktig hjältinna och jag vet att hon har styrkan inom sig. Jag är glad att ha en vän som hon. Hon är så mycket större människa än jag någonsin kan bli.

And then a hero comes along
With the strength to carry on
And you cast your fears aside
And you know you can survive
So when you feel like hope is gone

Look inside you and be strong
And you'll finally see the truth
That a hero lies in you

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla