lördag 12 februari 2011

Ekorrn satt i granen....

idag har jag hjälpt min mamma att städa ur garderober, skåp och lådor. Mina föräldrar har nämligen bestämt sig för att flytta till en mindre lägenhet närmare centrum av "byn". Där bor de granne med affären, banken, apoteket och läkaren, sånt som är bra att ha nära till när man är gammal.

Eftersom den nya lägenheten är betydligt mindre än den gamla så gäller det att sortera ut bland alla saker vad som ska med och vad som ska slängas eller skänkas till Lions.

Av någon konstig anledning fick jag med mig två stora säckar med prylar hem. Som om jag inte har nog med saker redan....Det måste vara ekorren i mig som gör att jag måste samla lite till:-). Men faktum är att jag är noga med att ha balans - en ny pryl in och en gammal ut. Så imorgon får jag röja lite här hemma också.

Fick med mig en röd fåtölj och en röd pall som nu står i en hörna i vårt kök, en riktig mysig plats blev det. Herrn i huset har redan placerat sig där med sig dagliga korsord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla