onsdag 19 oktober 2011

Det kom ett handskrivet kuvert

bara det är spännande i dagens IT-samhälle. Avsändaren var min förrförra arbetsgivare. Genast ännu mer spännande. Vad ville de mig efter drygt 10 år? Slet upp kuvertet och hittade till min förvåning och glädje en festinbjudan! Företaget fyller 30 år och ska fira det med en minimässa under eftermiddagen + en festmiddag på kvällen. De bjuder in kunder, leverantörer, anställda och före detta anställda. De tycker jag är STORT! Skönt att känna att man varit med och bidragit till deras framgång, för så tolkar jag inbjudan.

Eftersom jag hade stor kontakt inte bara med mina kollegor utan också med kunderna och leverantörerna så känner jag förväntan inför att gå dit. Säkert är det många nya ansikten där, men det borde även finnas en hel del som jag känner. Det är hos den arbetsgivaren jag har trivts bäst genom åren, om jag jämför alla mina jobb. Jag trivdes med mina arbetsuppgifter som försäljningschef, jag trivdes med produkterna vi sålde, jag trivdes med att möta många kunder. Och så hade vi roligt på våra fester!

Sen jag slutade där så går jag nästan aldrig på fest på jobbet. Får inte alls samma känsla nu som då. Mina nuvarande jobbarkompisar tycker nog att jag är en riktig tråkmåns som inte gör sig på en fest. Frågar du däremot mina dåvarande jobbarkompisar så skulle de säkert säga att jag var en tillgång på festen:-)

Jag har inte ändrat mitt sätt, jag är samma Ulla då som nu. Men ibland så känner man att man inte riktigt kan vara sig själv eller passa in i vissa sammanhang eller i vissa grupper. Och då är det lättare att avstå.

Som sagt, sån glädje ett handskrivet kuvert ge!

1 kommentar:

  1. kathas kortmakeri19 oktober 2011 kl. 09:17

    Ja visst är det underbart att få ett riktigt brev å inte ett mail,blir liksom mer personligt. Klart jag skriver så har ju ett kortmakeri....:)
    Hoppas festen blir hel kul!!

    Kram
    Katha

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla