onsdag 26 oktober 2011

Galna bilister

på väg hem från jobbet idag hamnade jag bakom en bilist som körde i 60-65 km/tim där det var 90. Eftersom det bara var en fil la jag mig bakom i lugn och ro eftersom jag vet att det blir tvåfiligt några kilometer bort. Dessutom var det mörkt och regnigt. Plötsligt kör det upp en bil bakom mig och lägger sig väldigt nära och blinkar! Hur tänkte han/hon då? Skulle jag köra över bilen framför...?

Kunde förstås inte flytta mig utan fick ha den där i "baken". Men så kommer vi till en avfart - vägen delar sig i två filer där. Då kör galningen bakom mig om både mig och "slöfocken" framför på insidan...Strax efter kommer det ytterligare en bil och kör om på insidan som dessutom kör över den heldragna linjen vid själva avfarten.

Visserligen är det rätt länge sedan jag tog körtkort men är det numera tillåtet att köra om på höger sida...?

Någon kilometer bort, ca 3 minuters körtid, så svängde "slöfocken" av och jag kunde gasa på. Undrar vad de som tog sådan risker med både mig, "slöfocken" och sina egna liv hade för rätt att göra det för ynka tre minuter.....

VARFÖR har vi alltid så bråttom i trafiken?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla