måndag 3 oktober 2011

En oändligt lång jobbardag

lite märkligt egentligen men dagen idag kändes såååå lång. Egentligen borde tiden rusat iväg eftersom jag varit ledig en vecka och arbetsuppgifter hopat sig i väntan på min återkomst. Fullt ös hela dagen - fast med en behaglig känsla av avkoppling fortfarande dröjandes kvar i kroppen - jobbade jag på. Tänkte att -"Nu är det strax dags att gå hem" och sneglade på klockan.

FEM ÖVER HALV 3!!!! Först trodde jag att jag vridit tillbaka klockan för många timmar (Turkiet är ju en timme före oss,) men sen insåg jag att klockan faktiskt inte var mer än så.


De tre återstående timmarna jag var kvar på jobbet kändes förstås ännu längre än de föregående. Det sägs att när man är i "flow" så upphör tiden. Men jag hade för mig att flow är en ytterst positiv känsla. Kan inte påstå att jag var riktigt såå glad att vara tillbaka på jobbet igen efter min härliga ledighet;-)

Kanske var det bara så att tiden gick extra långsamt idag för att jag skulle hinna med mina högar utan att känna stress. Vem vet....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla