tisdag 25 oktober 2011

Inbyggd väckarklocka?

det är påfallande ofta som jag vaknar 5-10 minuter före klockan ska ringa om jag har en speciell tid att passa. Däremot händer det nästan aldrig en helt vanlig morgon då jag bara ska till jobbet. Det är som om hjärnan och kroppen vet att jag måste upp just då. Har hänt alldeles för många gånger för att det ska räknas som en slump.

Det vore spännande att testa att inte ställa väckarklockan en gång för att se om det går att lita till 100% att jag vaknar i tid ändå. Kanske skulle jag köpa mig en sån här väckarklocka för de dagar jag ska upp i tid för att hinna till jobbet. Den verkar roligare än min gamla vanliga som piper och tutar:-)
Eftersom det fortfarande var natt-mörkt när jag steg upp idag fick jag till min lycka se den fantastiska nattmörka himlen full av strålande stjärnor. En magisk syn som gör det värt att gå upp lite tidigare.

1 kommentar:

  1. Jag tror att man sover bättre då man är ledig och då vaknar man på utsatt tid....

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla