lördag 29 oktober 2011

Mina vänner

vill förtydliga mitt tidigare inlägg: som jag skrivit flera gånger tidigare här på bloggen så är jag välsingnad med många riktigt goda vänner. Vänner som jag litar på och som jag vet står upp för mig, på samma sätt som jag för dem. En del av de vännerna träffar jag inte så ofta, men jag vet ändå att vår vänskap finns där och när vi ses är det alltid som om det vore igår, även om det är ett år.

Inlägget handlade om de som man kan tro är ens vänner, men som faktiskt bara är bekanta. Det kan var tidigare goda vänner som man inte längre har så mycket gemensamt med men det kan också vara flyktigt bekanta som ändå stjäl energi på något sätt.  Det är kontakten och energin jag lägger på dem som jag ska se över så jag inte ska känna mig utnyttjad eller dränerad på energi.

3 kommentarer:

  1. Det var nog så jag förstod ditt förra inlägg....människor som stjäl energi ska man passa sig för. Om jag märker att någon tömmer mig på min (för mig själv så välbehövliga) energi så minimerar jag kontakten till minsta möjliga....
    Det är ett överlevnadsval...

    SvaraRadera
  2. Hej igen! jag förstod ditt inlägg rätt! menade bara att det är skillnad på vänner och bekanta! man kanske har räknat en del som det ena men är det andra :) kram på dig Jessica

    SvaraRadera
  3. ja, jag förstod att ni var inne på samma linje som jag;-)

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla