söndag 16 oktober 2011

En ledig söndag..?

hade tänkt mig en skön sovmorgon men istället så väcktes jag av att en pytteliten katt och en jättestor hund busade runt i sovrummet. Sa till dem att lugna ner sig, men de lyssnade inte på mig. Emellanåt gömde Kiki sig under sängen och sen sträckte hon ut sin pyttelilla tass mot Asta, det såg så gulligt ut.

Idag jobbar maken till kl 15, så jag ska ägna dagen åt att röja i skåp och lådor. Ibland får jag sådan lust att bara slänga och sortera ut. Kanske är det så som det sägs i Feng Shui: att man rensar ut det gamla i sitt liv - gamla tankar, trista händelser odyl - för att få plats med det nya. Jag tror att det är så, för överfyllda röriga skåp påverkar hur jag mår eftersom det skapar disharmoni.

Handen på hjärtat, om jag skulle märka sakerna i mina skåp med datum och sen sätta nytt datum på varje gång jag använder dem så skulle det säkert finnas en hel del som det inte ändrades datum på alls. Men som jag tror är bra att ha...Sånt ska rensas ut idag.

Eftersom det ser ut att bli en lika strålande fin höstdag som igår så ska hunden och jag bege oss ut på en skogspromenad (ja ja, jag bor ju nästan i skogen men ändå:-), och se om vi hittar vildäpplen, vacker mossa och kanske några fina stenar till verandan.

Igår satt jag en stund på vårt nya altangolv. Det går bra att sitta där även om inte altanen är färdigbyggd. Solen sken så varmt i mitt ansikte och kaffet smakade extra gott i den friska höftluften. Härligt med höst när det är krispig och klar luft!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla