lördag 8 oktober 2011

Gospelcafé

har jag varit på i eftermiddags.

Äldsta dottern sjunger i en gospelkör och de hade anordnat en före-ställning där de bjöd på fika, massor av härlig musik och frågetävling med fina priser. Tyvärr vann jag inget för jag hade två fel varav det ena handlade om var Cyndee Peters bor. Inte visste jag att hon flyttat till New York, trodde hon bodde i en småstad i Sverige. Där ser man:-)

Intäkterna från publiken skänktes till Afrikas barn, en god gärning eller hur. Med på cafeét var min mamma och så var svärsonen där med barnen (mamman stod ju på scenen och sjöng). Yngsta barnbarnet, 2,5 år, tyckte det var lite långsamt att sitta still. Jag sa att man måste sitta still och vara tyst tills mamma och de andra har sjungit klart. Så då konstaterade hon efter varje sång att "NU har mamma schyngit klart!




Gamlamormor och A.

3 kommentarer:

  1. Mysigt med fika och underhållning. Så fin du är i håret, syns att ni har det roligt. Härligt när fyra generationer går på café ihop.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Så kul att ni kom, tur att gospelkören har så trogna fans :)

    SvaraRadera
  3. Det är så härligt att lyssna på er Titti, så jag kommer gärna på era konserter.

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla