lördag 8 oktober 2011

Hon är här nu

 Lika kelen och mysig som jag hade hoppats. Hon har legat och sovit på min mage i nästan en timme. Och så spinner hon så skönt. Slumrade till en stund jag också. Finns inte mycket som är lika rofyllt som en katt som spinner i ens knä.


Kiki är van vid hundar, uppväxt med en. Asta däremot är inte van vid katter och tycker detta är väldigt intressant. Hon sniffar och buffar och Kiki väser lite stilla tillbaka, så länge hon är i mattes knä.

Men när hon är på egen hand då tar hon till flykten. Inte så kul att ha en jättehund efter sig när man är så liten. Hoppas att Asta vänjer sig snart så de kan vara i samma rum utan att hon jagar runt efter Kiki hela tiden.


Lilla Kiki verkar i alla fall trivas så här långt och har både ätit och druckit och lärt sig hitta i huset.

2 kommentarer:

  1. Vad fin hon är! Och det låter så mysigt att till och med jag skulle kunna tänka mig en sån där mjuk med tillhörande spinn-ljud. Frågan är vad Vilda skulle säga/göra... Kanske bäst vi väntar lite.

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla