torsdag 6 oktober 2011

Höstmorgon

det är fortfarande helt mörkt ute. Här sitter jag och tar det lugnt, när nog istället borde läsa tidningen, äta frukost och allt annant som ska göras innan man åker till jobbet. Men jag njuter av att ha den här lilla stunden för mig själv, där tankarna kan komma och gå som de vill och kroppen får vakna till i lugn och ro. För jag vet att när jag väl kommer till jobbet så blir det inte en lugn minut på hela dagen, precis som vanligt.

Nu ska jag gå ner och tända ett ljus på frukostbordet och dricka en kopp kaffe. Även hösten har sin tjusning, man får liksom "boa in" sig lite utan att någon har krav på att man ska göra en massa. Förutom på jobbet då, men där spelar det ingen roll vilken årstid det är...

Från Ölands allvar, en natur som jag älskar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla