torsdag 6 oktober 2011

Jag och min vetekudde

i vanliga fall är jag varm, ofta för varm tycker jag själv. Går utan strumpor så så tidigt jag kan på våren och så sent som möjlilgt på hösten. Har sällan kofta eller långärmat inomhus. Men när jag ska sova - då behöver plötsligt min kropp värme! Sedan flera år har jag en fleecefilt under täcket närmast kroppen - alltid. Alltså även på sommaren. Och jag svettas i princip aldrig när jag sover.

Nu när hösten kommit och det känns lite halvruggigt så har jag plockat fram min vetekudde. Tre minuter i micron skapar en underbar värmekälla som jag lägger under täcket. Sen flyttar jag runt den till fötter eller ryggen eller var jag tycker att den behövs. Känns både varmt och tryggt.

Minns när jag som 16-åring tillbringade en sommar i England och bodde inkvarterad i en familj. Där fanns förstås ingen "central heating" så det kändes ganska kallt inomhus. Då fick man hederliga gamla värmeflaskor att ha i sängen. Mysigt. Precis som min vetekudde.

2 kommentarer:

  1. Du poåminner mig om att det är dags att plocka fram min vetekudde också!

    SvaraRadera
  2. Låter väldans skönt med den kudden :) men själv är jag en varmblodig kvinna och har varit det sista 4 åren..är ju i den åldern där man svettas en hel del...ha en skön helg, kram

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla