söndag 2 oktober 2011

Teletubbies i Turkiet?

har länge sneglat på en sån där "jätteoverall" som är så populär nu, ex One Piece. Ser skön ut men är ful som stryk. Har inte köpt någon för jag tycker de är lite för dyra. Men så skön att ha när nordanvinden blåser runt knutarna i vinter och det drar kallt i vårt gamla hus.
Tänk så glad jag blev när jag fann en i en butik i Turkiet. Killen i affären hade en på sig, det var nog väldigt varmt att  stå där i värmen. Han tyckte förstås att jag skulle köpa en och sa till mig att prova.

Om någon gick förbi just då skulle de trott att Teletubbisarna var på besök. Det är alltså jag som är den rosa Po. Hon tycker mycket om att hoppa runt och uttrycker ofta sin livlighet, entusiasm och lycka.

Den lila (killen i butiken) Tinky Winky är snällast av de fyra teletubbarna. När han är ute och går tycker han om att sjunga sin egen Tinky Winky-sång och dansa. Hans allra bästa vän är Po. Så visst är vi ett perfekt par, hahaha!
PS. jag köpte en svart. Prutade ner priset rejält.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla