torsdag 27 oktober 2011

Vargjakt och annat

åt lunch igår med en god vän. Vi har alltid massor att prata om "trots" att han är kille och åldersskillnaden är rätt stor mellan oss (kanske just därför..?). Det är intressant att diskutera med honom för jag brukar ofta få  nya perspektiv på mina gamla tankar. Gillar den typen av möten där man känner att man får tillbaka något och där man också kanske omprövar en del föreställnigar man haft innan. För mig handlar det om utveckling. Ta in nya fakta, reflektera och ibland omvärdera.

En del tror att man har konflikter för att man har olika åsikter, inget kan vara mer fel om man med konflikt menar ovänskap. Om man i grunden vet att man gillar och respekterar en person så är det sakfrågan man diskuterar även om tonläget är högt och diskussionens vågor går höga. Att våga säga vad man tycker är för mig viktigt, även om alla inte alltid håller med. Men om ingen säger emot mig, så får jag inte någon chans att ompröva mina tankar och därmed inte heller någon personlig utveckling. Önskar mer rakrygghet och öppna diskussioner. Det är givande, så länge man inte går till personangrepp förstås.

Igår pratade vi bland annat om vargjakt;-)

1 kommentar:

  1. Det är ett hett ämne! Där vi har stugan bor vi mitt i ett revir, och på ett litet sätt har det väl ändrat mitt sätt i skogen. Men det är ju den stora bruna nallen jag är mest rädd för!
    Om och när det är jakt, ska den bedrivas väldigt professionellt, inte en massa småskuttare (du vet som Pelle sa i Saltkråkan, nu ska jag ut och skutta rev) som springer runt.
    Ha det gott
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla