tisdag 4 oktober 2011

Kritiskt granskande?

eftersom jag jobbar med marknadsföring och kommunikation kommer jag ganska ofta i kontakt med media. De är för det mesta väldigt restrektiva med att skriva positiva saker om vårt företag. Är det däremot något som inte fungerar så lyfts det fram gärna på första sidan. Motiveringen jag får att deras uppgift är att kritiskt granska oss och andra företag. Jo, det kan jag köpa även om jag ibland kan tycka att en positiv nyhet inte nödvändigtvis är lika med reklam. Det kan faktiskt bara vara positivt och därmed läsvärt som motvikt till allt elände som vi dagligen matas med.

Funderar på det här med kritiskt granskande när jag läser en artikel i aftonbladets nättidning angående Apples lansering av den nya Iphone 4S. Så här står det bland annat i slutet av artikeln och jag kan inte tycka att den reportern är särskilt kritiskt granskande. Snarare väldigt imponerad av produkten och marknadsför den  genom "dold reklam". Hela artikeln är mest en lovsång till Iphone.

Utseedemässigt kommer Iphone 4S att i princip se ut som föregångare Iphone 4. Den har dock försett med ny antennteknik som genom att växla mellan sända och ta emot mellan antennerna förbättrar mottagning och gör det möjligt att höja farten på mobildata till 14,4.  Iphone 4S kommer att finnas svart och vit och med 156, 32 ller 64 GB flashdiskar för lagring av data.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla