måndag 24 oktober 2011

Väderpåverkan

Bryr mig inte om att vetenskapsmännen säger att man inte gör det. För jag påverkas både psykiskt och fysiskt. Om det är storm (eller blåsigt) får jag värk i mina leder, mer än vanligt. Är det lågtryck och regnet hänger i luften, kanske även dimma som idag så blir jag så seg och trött, på gränsen till lite nere. Det blir jobbigt att göra enkla saker och jag saknar inspiration.

Men om solen skiner och det är hög klar luft - då mår jag bra och blir pigg! Det mesta som ska göra känns roligt och trista saker blir gjorda. Är det för varmt blir jag trött och seg,  är det kallt och jag är utomhus blir jag pigg. Så visst påverkas man av vädret, ialla fall jag.
Finns det någon mer än jag som upplever samma sak?

2 kommentarer:

  1. Definitivt!!! Både av hög- o lågtryck och av ljus o mörker. Fullmånen ger också ebb o flod i kroppen.

    SvaraRadera
  2. Blir yr i skallen, värk i leder och vansinnigt trött vid väderomslag. Känner av det flera timmar innan oväder bryter ut

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla