fredag 7 oktober 2011

Trerätters på tåget

nästan i klass med den tiden då man blev serverad vid bord med vita dukar i tågens restauragnvagn var min matupplevelse idag. Har varit i Stockholm på möte över dagen, en resa tur och retur på ca 7 timmar. Bestämde mig för att lyxa till det lite idag, för att slippa stressa runt efter mat på hemvägen, så jag gick in på stationen i morse och köpte till en trereätters middag till min biljett. Maten betalar förstås inte min arbetsgivare, men jag tyckte att jag kunde unna mig det.

Har testat detta koncept förut men då har maten bara varit "lagom" god. Men det har ändå känts praktiskt.

Hann knappt sätta mig tillrätta på hemresan förrän tågmästaren kom och frågade vad jag ville ha att dricka. En kvart senare kommer hon med min mat. Det var såååå gott!!

Menyn var komponerad av Leif Mannerström och jag fick getost med rostade pinjenötter, smörstekt röding med dillsås och sauterad spenat samt till efterrätt kaffe och jordgubbs-och nougatdessert. Till salladen fanns den här pyttelilla glasflaskan fylld med olivolja och balsamvinäger!

Till och med getosten var god, fast jag egentligen inte gillar getost. Det ni - det blev fredagsmys på tåget!

1 kommentar:

tack för din kommentar, hälsar Ulla