torsdag 24 november 2011

Advent

alla ljusstakarna och julstjärnor är nu framme och tända. Neeeej, skriker en del, inte förrän på söndag. Jo, säger jag som vill ha massor av ljus runt mig denna mörka tiden på året. Dock sparar jag själva adventsstaken till söndag. Har, traditionsenligt (min egen tradition), köpt en ny stake även i år. Ska bara ha ett ljus, men byta siffror varje vecka. Självklart är ljusstaken formad som ett hjärta. Får väl ta en bild när jag fixat klart.

Käre maken hade dekorerat vår halvfärdiga glasveranda med ljusstjärna och med en ljusgirlang som han format som ett stort hjärta. Såg så mysigt ut när jag parkerade bilen och gick genom den mörka kvällen mot vårt lilla hus.

Just nu är vi hemma hos äldsta dottern och passar barnbarnen. Föräldrarna är på musikal. Jag somnade en stund på soffan med barnbarnet A bredvid. Hon hade lagt huvudet på min mage och sov nog en liten stund hon också:-)

1 kommentar:

  1. Hemma hos oss sitter traditionen hårt åt. På söndag pyntas det för första gången i år :)

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla