måndag 14 november 2011

Det får bli en tröstsång...

Jag ser att du är trött,
men jag kan inte gå alla stegen åt dig.
Du måste gå dem själv.
Men jag vill gå dem med dig.
Jag vill gå bredvid dig.

Jag ser din dag är tung
men jag kan inte gråta alla tårar åt dig.
Du måste gråta dem själv
men jag vill gråta med dig.
Jag vill gråta med dig.

Jag ser du vill ge upp
Men jag kan inte leva livet åt dig.
Du måste leva det själv
men jag vill leva med dig.
jag vill leva med dig

Jag ser att du är rädd
men jag kan inte gå i döden åt dig.
Du måste möta den själv
Men jag gör död till liv åt dig.
Jag gör död till liv åt dig.
Jag har gjort död till liv åt dig.

text: Björn Ejdsvåg








2 kommentarer:

  1. Hej! tyckte den var jätte tänkvärd "slösa inte din tid, jag har valt bort några energi tjuvar,men en o annan finns kvar,gäller att inte lägga sin energi på dem! varm kram Jessica

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla