lördag 19 november 2011

Mysstund med barnbarnen

har nattgäster, barnbarnen W och I är här eftersom deras föräldrar är på "rockabilly-fest". Jag hade hittat ett trevligt recept på klubbor i Fiffiga systrars blogg, så jag tänkte att det ska tjejerna få göra när de kommer hit. Fanns inga polkagriskarameller i affären, minns inte när jag såg sådana senast..men det funkade lika bra med strössel. "Vårgårdariset" smakade precis som riskakor, sa lilla I. Håller med henne, fast jag inte tänkt på det tidigare. Vi åt dem med mjölk när jag var liten, och då tyckte jag det var gott.

Nu snusar och snarkar de i sängarna bakom mig, störs inte ett dugg av att mormor sitter och bloggar.

Förberedelser

provsmakning:-)
Så här fina blev flickornas klubbor när de var färdiga!






2 kommentarer:

  1. Det var perfekt sysselsättning en lördag, smasken ser det ut också.
    Och vilken härlig bild du har som header, skulle gärna gå på den stranden idag.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Vad härlig Ni haft det!
    Barnbarnsmys är bland det bästa som finns!

    Jag ska träffa mina idag igen, för dottern fyller 30 och jag ska bjuda på middag!

    Önskar Dig en underbar söndag.
    Kram!

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla