måndag 14 november 2011

Är det jag gör helt värdelöst...?

mina tankar far fram och tillbaka, runt, upp och ner i ett enda virrvarr. Har jobbat och slitit under många år med mina nuvarande arbetsuppgifter, tycker själv att jag och mina kollegor i gruppen gör ett bra jobb och att vi påverkat vårt företags varumärke på ett positivt sätt.

Det tycker tydligen inte våra kollegor eftersom vi idag fick reda på att "ingen" vet vad vi gör. Så nu ska det utredas. Det känns tufft att det man brinner för, som man lagt ner sin själ och engagemang på och trott det varit en tillgång visar sig vara luft, ingenting, nothing.

Hur motiverar man sig själv att ta nya tag och fortsätta göra ett bra jobb? Högarna, som kanske "någon" inte tror finns, ligger där och väntar på att bli hanterade. Det känns som det inte spelar någon roll hur mycket jag jobbar, tiden räcker ändå inte till.

Någonstans är något väldigt fel......

Crazy Disco, vektor
mitt i ett kaos....


7 kommentarer:

  1. Men om de gör en utredning borde de hitta högarna.....både de som åtgärdats och de som ligger på tur eller????
    Det är tufft på jobb idag.

    SvaraRadera
  2. Trist när andra inte ser vad man gör. Jag vet hur det känns. Är man då en person som jobbar på och inte belastar andra med gnäll och beklaganden( som många gör) då ser de ännu mindre. På ett sätt är det bra med en utredning för då upptäcker de ju hur mycket du gör. Det är som en städerskas, en chefs, en vaktmästares och ytterligare några yrkesgruppers arbete. Man ser vad de gör när det inte görs.

    SvaraRadera
  3. Det är tyvärr ganska vanligt förekommande när man arbetar på en marknadsavdelning att folk inte vad vad man gör. Men kämpa på Ulla. Jag tror att den där utredningen kommer bara visa det du redan vet - att ni har fullt och mer därtill.
    Kram från Jenny i Malmö

    SvaraRadera
  4. Tack Jenny! Hur går det för dig, något nytt på gång? Kram

    SvaraRadera
  5. Det går bra faktiskt! Har nytt jobb sen 3 veckor på ett företag här i Malmö som tillverkar glasögonglas. Mycket nytt att lära, men väldigt kul och spännande. :-)
    Kram

    SvaraRadera
  6. å så roligt att det ordnade sig för dig, Skulle vara så roligt att bara träffas nån gång över en kopp fika. KRAM

    SvaraRadera
  7. Ja det hade varit jätteroligt! Bara hör av dig om du har en stund över nästa gång du är i Malmö!:-)
    Kram

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla