tisdag 15 november 2011

Trivselaktivitet på jobbet

vi har något som kallas trivselaktivitet för att vi på de olika avdelningarna ska träffas efter arbetstid och hitta på något tillsammans. Ikväll är min avdelning på hockey. Jag valde att inte följa med. Orkar inte.

Orkar inte vara social. Hade väckarklockan på fem imorse, för jag skulle till jobbet och fixa frukost åt kunder som vi bjudit in. Tio minuter i fem så väckte min "levande" väckarklocka mig, en liten vit-svart pälsaktig sak-:) Hon stod på mitt bröst och pussade mig i ansiktet. Samtidigt som hon spann högt och ljudligt. Ett ganska mysigt sätt att bli väckt på, om man nu ändå ska upp så tidigt.

Borde jobba en stund även nu, eftersom jag ligger efter och inte vet hur jag ska hinna ifatt. Men jag struntar i det. Sätter mig framför tv:n en stund och kollar på Sommarpratarna istället. Tar en kopp kaffe och gosar med mina djur. De ger mer än jobbet just nu.

3 kommentarer:

  1. Lider med dig.....vet hur det är eftersom jag hade en tuff period på jobbet för ett tag sedan. Men jag tog mig ur det hela....det kan du också göra.

    SvaraRadera
  2. Förstår precis!!! Man tappar glädjen och lusten när man blir sårad. Man sliter och kämpar för att.....ja, vad?? Tror att det i grunden är bekräftelse man behöver. Njut av de små fyrfota vännerna - de ger en villkorslös kärlek.

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla