torsdag 17 november 2011

Omgivningen spelar in

har trott att jag inte längre gillar att gå på jobbfester eftersom jag undviker att gå på min nuvarande arbetsplats fester så mycket jag kan. Däremot har jag på mina tidigare arbetsplatser varit med på varenda fest och njutit varje minut och för de mesta varit en av de som sist kom hem i säng efter mycket dans, snack och skratt. Ofta satt jag till och med i festkommittén som anordnade festen.

Har funderat på om jag blivit för gammal för att festa eller vad det beror på att jag inte vill gå nu. Efter gårdagens korta inhopp på en fest hos en f d arbetsgivare med många gamla goa kollegor inser jag att jag visst gillar att gå på fest. Jag är inte alls för gammal!  Men det måste vara med människor där jag känner mig uppskattad för den jag är och där jag känner mig välkommen och sedd.

3 kommentarer:

  1. Gomorron
    Festprisseriet avtar, det ska säkert vara så. Jag känner ofta, åhh lite töligt, men så när man väl masat sig iväg är det jätteroligt.
    Fast jag är inne i en period när jag gärna är hemma.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Jag tror aldrig man blir för gammal för att gå på fest, men med ålderns rätt blir man mer kräsen och väljer oftast att umgås med dem man verkligen tycker om och som tycker om en tillbaka. De ytliga kontakterna blir inte längre så intressanta och energitjuvarna aktar man sig för!

    SvaraRadera
  3. Oj, vad trevligt det lät... skulle också vilja gå på fest... men det går väl i vågor skulle jag vilja säga... ibland har man lust och ibland så känns det skönare att bara vara hemma... Men för gammal, det blir man aldrig ;-)

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla