torsdag 10 november 2011

Gör om mig..

Kollade på Gokväll i tv nyss. De brukar göra om en person och denna gången var det en 60-årig transa som ville få hjälp att se lite mogen ut.


Det blev lite småkul när tjejen som skulle välja ut kläderna sa att ”man ska inte ha för korta kjolar och visa för mycket, för då blir det inte spännande” samtidigt som kameran zoomar in hennes högra lår i närbild. Hon hade själv en asymmetrisk tunika på sig, kan inte med bästa vilja kalla den för klänning, som var så kort att man i princip såg hela låret på henne. Tveksamt om man är trovärdig i det man säger då.

Hon kommenterade även långt hår på äldre personer. Sa att man ser ung ut bakifrån men att man ser äldre ut när man vänder sig om och då kan folk uppfatta en som äldre än man är. Själv hade hon långt blekt, ganska slitet hår, och såg ut att vara minst 40 år, kanske äldre.

Hur var det nu med att kasta sten när man sitter i glashus…..?

PS. Transan, alltså en man som gillar att klä sig i kvinnokläder, blev jättefin när "hon" var klar och det syntes hur lycklig "hon" blev av förvandlingen. Härligt att se!

5 kommentarer:

  1. Verkar ha varit rena underhållningen :)ha en skön helg önskar 3 tanter

    SvaraRadera
  2. Du är ju bar så rätt i det du skriver "ler" jag såg tyvärr inte programmet.. trevlig helg önskar jag dig! varm kram Jessica

    SvaraRadera
  3. Det var tufft och annorlunda och göra om en transa, är imponerad av tv. Som teatersminkös har jag jobbat med mycket sånt, och det är jätteroligt. Mitt köksbord är ett gammalt furubord jag målat vitt och sen ett rutmönster på skivan.
    Trevlig helg
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Ha, ha, hellre ser jag ung ut bakifrån än gammal från alla håll (fniss!!!!)

    SvaraRadera
  5. Svar: Det är inte svårt att gjuta i betong.Finbetong plus vatten och en lämplig form. Svampa formen med såpa innan så släpper betongen lättare. Jag har använt bakformar i silikon :)

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla