måndag 28 november 2011

Positivt eller negativt....?

tycker det är intressant med "kloka ord" och hittar hela tiden nya. Brukar uppdatera min status på Facebook med de jag tycker är bra. Idag läste jag detta på en sida:

"Ett sätt att få veta hur en människa har det är att ta reda på om hon längtar efter fredag eller måndag." Stig Johansson

Genast började jag fundera. Är det så enkelt? Mår jag dåligt hemma om jag längtar till jobbet på måndag? Älskar jag mitt jobb om jag längtar till måndag? Hatar jag mitt jobb om jag längtar till fredag? Älskar jag min fritid mer än mitt jobb om jag längtar till fredag? Jobbar ens alla på måndagar;-)

Nej, så enkelt kan man nog inte ta reda på hur en människa har det. Denna veckan längtar jag exvis till lördag för då ska vi åka en tur till Köpenhamn för att insupa den gemytliga danska atmosfären och njuta av julmarknaden i Nyhavn med mera. Men sen längtar jag till nästa måndag då jag ska gå en utbildning som jag sett fram emot.

Bäst av allt är nog att vara här och nu för att kunna ta vara på stunden. Carpe punktum! (fånga ögonblicket).

Idag blev det istället följande statusuppdatering på FB, för detta stämmer så bra:
"Din styrka är proportionell mot din förmåga att slappna av." David Allen

Asta 8 veckor, precis hemkommen till vår familj.


5 kommentarer:

  1. Hej! ja man kan av olika anledningar,längta efter olika dagar.. man kan bli tji både på jobbet o även på att vara hemma i bland.Det är nog en vanlig kombo ;) Sicken söt Asta ♥ ha det så bra!kramiz Jessica

    SvaraRadera
  2. Hej! ja man kan av olika anledningar,längta efter olika dagar.. man kan bli tji både på jobbet o även på att vara hemma i bland.Det är nog en vanlig kombo ;) Sicken söt Asta ♥ ha det så bra!kramiz Jessica

    SvaraRadera
  3. Det var en go lite valp :) man kan nog längta både till fredag och måndag...förhoppningsvis..ha en fin måndag, kram

    SvaraRadera
  4. Jag har ett roligt jobb....men min fritid värderar jag högre....
    Jag skulle inte arbeta åt andra om jag inte måste....jag skulle arbeta åt mig själv och sånt som jag tycker är viktigt :)

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla