fredag 25 november 2011

Ont av vädret

jag är säker på att jag känner av när det ska bli storm (rejält blåsigt) för då får jag ont i mina leder. Mamma är likadan. Var med henne hos läkaren i ett annat ärende idag och då sa mamma till honom att hon har så ont i kroppen men jag är "spå-tant", sa hon. -Men det där tror ju inte ni läkare på, sa hon. -Jo, jag tror på det, sa han. Det är numera vetenskapligt bevisat att en eller två dagar före det ska bli storm så kommer det en jonstorm och dessa joner känner vissa människor av.

Intressant eller hur.  Jag är en sån som känner av joner.

Mamma fortsatte - Jag sover dåligt vid fullmåne och det gör Ulla också. -Men det är inte vetenskapligt bevisat, sa läkaren och log. -Det behövs inte, svarade jag. Det räcker att se månens inverkan på ebb och flod för att förstå att vi påverkas.

Då skrattade vår gullige "husläkare" och höll med om att det nog ligger något i det.

2 kommentarer:

  1. Visst kan man känna av vädret.....trycket ändras ju....

    SvaraRadera
  2. Själv tycker jag det skulle vara konstigt om vi inte påverkades av det som händer i atmosfären runt omkring oss.

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla