tisdag 8 november 2011

Var står bilen?

jag är en mästare på att slarva bort min bil på stora parkeringar. Tycker alltid att jag vet precis var jag ställer den när jag går in, men när jag kommer ut - då har jag ingen aning. En gång gick jag och letade efter mina föräldrars bil i över 30 minuter innan jag hittade den. Fick parkera mamma på rollatorn under tiden:-). Var nära att ge upp och ringde maken för att han skulle hämta oss. Tänkte att om jag åker tillbaka sent på kvällen så står väl bara den bilen kvar, och då måste jag ju hitta den. Strax därpå hittade jag den och fick ringa maken och säga att han kunde vända hemåt igen.

Gissa om jag blev glad ikväll när jag satt och kollade på appar och hittade en som letar upp ens bil. Man laddar bara in positionen där man ställer bilen och sen när man ska tillbaka till den så visar appen vägen, lovely!

1 kommentar:

  1. En sådan skulle jag också kunna ha användning av :) men då måste jag byta mobiltelefon först!

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla