onsdag 2 november 2011

Jag har haft höstlov idag

eller man kanske säger semester när man inte går i skolan....Tyckte i alla fall att jag behövde en dag ledigt och så fick det bli. Haft en mysig mor- och dotterdag med min yngsta (vuxna) dotter. Först var jag hos naprapaten och då fick hon sitta i väntrummet förstås. När jag var klar där gick vi till ett trevligt café där hon bjöd mig på fika. Sen shoppade vi hos Lagerhouse som ligger precis bredvid cafét och jag fick en mysig väckarklocka som spelar "Love me tender" i stället för att ringa. Det kallar jag kärlek, att ge sin morgontrötta mamma en sån gosig klocka:-)

När vi shoppat klart gick vi vidare för att fixa våra naglar, för dotter L var det första gången, och hon blev supernöjd med resultatet.

I eftermiddag har jag mest slappat. Hade tänkt mig en lång promenad med hunden, men hunden hade inte tänkt sig en långpromenad med mig. Hon gjorde vad hon skulle och sen skulle hon gå hem. Jag bönade och bad henne:

-Snälla, gå med mig. Men nej, det skulle hon inte.

Jag muttrade för mig själv att det sägs att man får motion när man har hund. Glöm det, det får man tydligen bara om hunden vill. Det blev ca 20 minuters promenad istället för de 60 som jag tänkt mig, några bilder hann jag i alla fall ta. Tog med mamma (körandes rollator) och mammas gamla hund på en promenad till bankomaten  ikväll som kompensation. Det är inte långt från mammas hus till den men med den takten som hon och hunden numera håller så hinner man få gott om frisk luft:-)

Det är mysigt med höstlov, det borde man ha oftare, tralla la!

nej matte, nu går jag inte en meter till!

en vacker gammal vägg i byn där jag bor

en av bygrannarnas vackra grind

4 kommentarer:

  1. Minen på hunden är verkligen talande: Jag vill INTE göra som du matte!!

    SvaraRadera
  2. nej, hon vet vad hon vill. Ena dagen springer hon lätt 1.5 mil för att en annan gång bara ha lust med en tur runt byn:-)

    SvaraRadera
  3. Gomorron
    Skönt med en ledig dag, det har jag idag. Vilket kroppsspråk dom har vovvarna, och det var fint i omgivningen där ni gick.
    Och min pumpa har jag gett upp med nu! Har två skator, kallar dom för värstingarna. Skrämmande intelligenta och så samarbetar dom jämt, så pumpan rev dom ner. Lättare och mumsa frön från marken som ju står still. För övrigt har vi runt 10 grader plus varje dag så med tanke på det kunde den nog ha hängt någon vecka.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Fina bilder!! Gillar speciellt bilden på väggen och brevlådan och på vovven så klart ;-) Det låter jättemysigt med höstlov och mor- dotterdag!
    Ha ett fortsatt fint höstlov! ;-)

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla