måndag 28 november 2011

Jag borde, men har ingen lust

har en arbetsuppgift som hänger över mig som ett stort blåsvart moln. En uppgift som i normalfallet hade varit rolig men som just nu bara känns jobbig eftersom jag inte fått allt jag behöver för att göra jobbet, som dessutom har en tidsgräns. En absolut tidsgräns, som inte går att ändra på.

Nu har jag tagit hem högen med papper. Borde sitta och läsa korrektur nu ikväll för att slippa stressa resten av veckan. Men jag har ingen lust. Jag väljer att se det som ett sundhetstecken, har jobbat ganska mycket i höst och det är nog min inre vägvisare som säger stopp. Säger som indianerna lär ha sagt:
-Jag sitter ner och väntar på min själ.

Istället ska jag läsa igenom ett kompedie som handlar om vilken kost man ska äta för att minska sina symptom när man har hypotyreos. Hon som skrivit kompendiet, Eva Renner och som har http://turtles.egetforum.se/, behöver inte längre ta medecin och lyckas hålla sin vikt. Vilket jag har otroligt svårt för, och det gör mig ledsen ibland. Jag bor i en kropp, där jag inte känner mig hemma.

Har skummat texten i kompendiet, och ser att kosten påminner om GI, fast lite strängare tror jag. Får se hur jag känner för den metoden när jag läst igenom allt noga. Längar efter mitt "gamla" jag, som hade energi, som inte hade supertorr hud och hår och en vikt jag trivdes med.

Och ja, jag vet att man ska tycka om sig själv som man är;-).

2 kommentarer:

  1. Lycka till med jobbet! Hoppas att det känns roligare snart, när du har väntat på din själ :).

    SvaraRadera
  2. Vänta du på själen, bra uttryck. Ungefär som att hämta inspiration.....

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla