fredag 4 november 2011

-Jag vill bo här, sa hon

jobbar hemma idag. Har haft en kollega på besök för att vi skulle kunna jobba med ett visst projekt i lugn och ro. Ibland behöver man bara slippa bli avbruten av telefonen, mejlen, någon som frågar något eller allt annat som händer varje dag på ett kontor. Vi har hunnit med massor, det känns bra!

Min kollega gick runt i huset under tiden som jag fixade förmiddagsfika. Hörde henne säga:
-Här vill jag bo, här är så mysigt och hemtrevligt.

Så glad jag blev. Jag trivs ju själv väldigt bra i mitt hem, men det känns bra att även de som kommer hit upplever samma sak:-)

2 kommentarer:

  1. Det är lustigt det där.. ibland när man kommer hem till andra så känns det bara såå trivsamt... Själv vill jag gärna att det ska synas och kännas att det bor folk där, då känns det hemtrevligt. Allt för bortplockat och stramt är inget för mig, men säkert för andra :-)

    SvaraRadera
  2. jag håller med, det måste synas att någon bor här annars är det inget hem. Då är det "en sida ur en katalog". Dock känns det som fler och fler visar upp sina hem som någon slags "utställningsrum", istället för att det är ens privata.

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla