onsdag 9 november 2011

Piggare än pigg

är min katt, trots att hon under dagen genomgått en operation (kastrering), fått vaccin och en tatuering i örat. Det står i pappren vi fick med hem att man skulle låta katten vila första dygnet, helst på golvet och att man gärna kunde lägga en filt över den. Pyttsan. Hon var pigg som en mört så fort hon kom hem. Kanske något lite ostadig men så lite så det märktes inte.

Av hänsyn till henne så flyttade vi in både lådan och matskålarna till gästrummet där inte hunden kan komma åt henne. Det blev hon inte så lycklig över. Hon vill vara ute och spatsera som vanligt. Det där med att ligga på golvet under en filt, det skrattade hon bara åt. Det tog ca två minuter så hoppade hon upp på skrivbordet precis som vanligt till mig som satt vid datorn.  Jag försökte förklara för henne att hon inte ska hoppa runt när hon är nyopererad utan istället ta det lugnt. Tror inte hon hade öronen öppna, för hon har inte lagt sig på golvet under filten än.

Så hon får hållas. Tror att hon mår bäst om hon själv får avgöra hur hon mår. Hon ser rätt pigg ut, eller hur;-)



På väg upp på skrivbordet

Nu tar jag kameran matte!

3 kommentarer:

  1. Dörrhjärtat finns bara i gårdsbutiken, är väldigt stort att skicka, VIOLA

    SvaraRadera
  2. så söt =) hihi
    Man kan inte tvinga katter ;)
    Roligt att du vill läsa min blogg =)

    SvaraRadera
  3. så synd Viola, hade passat perfekt med ett vitt sådant på min dörr:-)

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla