tisdag 1 november 2011

Arg liten flicka - räddad av en app

precis när jag skulle köra hem från jobbet idag, sen som vanligt, kom ett sms från äldsta dottern som undrade om jag kunde passa barnbarnen en stund. Jag sa ja och åkte runt McDonalds för att köpa mig lite kvällsmat.

Yngsta dottern var inte glad åt att mamma skulle åka iväg. Hon skrek och ville inte lägga sig och sova. Och definitivt inte umgås med sin mornor! Jag övertygade storasyster att lägga sig bredvid henne i sängen för att hon skulle koppla av och gick sedan ut därifrån. Efter en stund hör jag en liten röst sjunga: -Slumra in iiii bädden så fiiin, som blomman på äng....Jag blev riktigt rörd.

Fast det hjälpte inte att storasyster sjöng så fin för lillasyster somnade inte i alla fall, så hon fick stiga upp igen. Men hon satt nästan och somnade så jag bar in henne i sängen igen, under tiden gallskrek hon. Att hon skulle somna nu var inte att räkna med. Jag och storasyster letade fram böcker och turades om att läsa. Lite lugnare blev det, men ingen sömn. Tills jag kom på att jag har en app som heter "talking princess". Den härmar allt man säger så det blev en hel del skratt och fniss. Tills mormor sa med bestämd röst: -Nu är det dags att säga godnatt. Genast härmade princessan "Godnatt" och det tog skruv för nu gick lillasyster med på att lägga sig på kudden. Inom två minuter sov hon;-)

2 kommentarer:

  1. Ja dessa små är underbara med sina viljor.

    Kram
    Katha

    SvaraRadera
  2. Så kan det gå... Roligt att den nya tekniken ibland kan få slå det gamla traditionella. Annars är det ju ofta man hör att "det var bättre förr".
    Trevlig blogg du har! Hit tittar jag gärna in fler gånger!

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla