fredag 14 januari 2011

Angiveri

blev alldeles kall inombords när jag läste en notis i morgontidningen. Där stod att Mitthem i Sundsvall ger 5000 kr till den som anger en rökande granne för att de vill få bukt med rökning i sina rökfria lägenheter.

Jag förstår att det är ett problem med folk som röker i lägenheter där man inte får röka.

Men jag accepterar aldrig den typen av metoder. Angiveri, det är något fruktansvärt. Grannar som spionerar på andra grannar och rapporterar. Som som dessutom får betalt. Får mig att tänka på krig!

De säger på Mitthem att det inte är angiveri. Men visst är det!! Sluta genast med den hemska metoden. Var kreativa, det finns andra lösningar.

Tänk om fler börjar på liknande sätt: arbetsgivare ger anställda som talar om för chefen vilka som gör något "förbjudet" får mer lön. Ok? Eller inte ok?

Finns säkert många fler ställen där denna typ av metod skulle kunna användas och vissa människor gör vad som helst för pengar. Brrrr, vad jag ryser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla