söndag 9 januari 2011

Good enough

är den läxa jag ska jobba på från och med idag. Att inse att när man gjort så gott man kan, då är det faktiskt "good enough". Inte längre tro att hela världen ligger på just mina axlar för det är att ta på sig ett på tok för stort ansvar. Man blir trött i både axlar, nacke och själen. Jag kan inte ändra på andra människor, även om det vore bekvämt ibland:-). Den jag kan ändra på är mig själv. Och min inställning till det som händer och de jag möter. Det kan ta tid, men vill jag så kan jag! Övning ger färdighet.

Att göra det jag ska göra så bra som möjligt, men inte hela tiden känna pressen att göra ännu mer, ännu bättre, ännu mer annorlunda - det är den läxan jag ska lära in.

Jag duger precis som jag är. Det är också en viktig läxa för mig att öva på. Jag är tacksam för att det finns människor som tycker om och älskar mig. Men alla kan inte göra det och det vill jag inte heller. Och jag är trött på att ens försöka.

Jag är glad för att de som tycker om mig också respekterar hela mig för den jag är med alla mina fel och brister men också för mina goda sidor. De som inte gör det kommer jag från och med nu att välja bort för att slippa dräneras på energi. Energi som jag behöver för att bli en hel människa.

Och energi som jag vill ha för att ta tag i mina drömmar och se till att någon av dem förverkligas. Vissa saker ska man bara drömma om - det är det bästa med att kunna drömma. Tänka stort och fritt och ta i lite!! Men andra saker ska man verkligen försöka förverkliga. Oavsett om det gäller att skriva en bok, gå ner 10 kg, bestiga Mount Everest eller springa tjejmilen. Det som verkligen är viktigt och som kommer att påverka ens liv på ett positivt sätt.

Because we are worth it;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla