torsdag 13 januari 2011

Vilket evinnerligt kramande!

var man än ser så kramas folk nu förtiden. I varenda tv-program kramar alla alla. Och på jobbet när folk träffas i olika sammanhang. Oavsett om de känner varann eller ej. Konstig vana vi lagt oss till med, så var det inte för några år sedan.

Syns tydligt om någon inte är bekväm i kramen för då kramas de bara med med överkroppen och rumpan putar ut. Kolla nästa gång någon kramas, på tv eller IRL, så får du själv se :-)

Jag gillar INTE att krama folk som jag inte tycker om eller som jag inte känner. Känner mig rejält obekväm om någon "främmande" vill krama mig. Då putar nog både rumpa och överkropp ut på mig:-). Min komfortabla zon ligger säkert någon halvmeter utanför övriga svenskars norm.

Man jag gillar att krama människor (och djur) som jag tycker om och känner mig bekväm med! I morse blev jag väckt av mitt 7 åriga barnbarn, jag sov över hemma hos dem. Hon kröp direkt ner i min säng och så låg vi där och pratade och kramades. Det var myyysigt.

2 kommentarer:

  1. Är precis likadan! Avskyr när folk invaderar min personliga sfär! Men jag har ett knep; när jag ser att nån är på väg fram och ska kramas så sträcker jag demonstrativt fram högerhanden. Ska man som "okänd" hälsa på mig så ska man göra det ordentligt, alltså med en handskakning, inget annat. Jag kramar gärna mina vänner och andra människor jag tycker om, men i annat fall - handskak. :)

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla