söndag 23 januari 2011

Smarta lösningar

jag är ingen expert på heminredning, tycker mest om att skapa en hemtrevlig stämning. Men jag gillar att kolla i heminredningstidningar och jag gillar även att gå på IKEA. För där finns ofta smarta lösningar som man kan använda på sitt eget sätt genom att lägga till tankar och idéer.

Min käre make "älskar" *ironi* mina små projekt men jag brukar säga att vi är ett bra team. Jag designar och han genomför. Och det brukar bli kanonbra. Vad vore glasblåsaren utan glaskonstnären? Vad vore glaskonstnären utan glasblåsaren? Det är genom att använda varandras styrkor som man når framgång. Inte genom att peka på svagheterna.

Fick nyss inspiration var jag ska göra av alla mina böcker, som inte får plats i de vanliga bokhyllorna. Eftersom jag är en ganska kreativ och fantsirik person behöver jag rätt mycket lugn och ro omkring mig. Pågår det "kaos" i hjärnan hela tiden så är det skönt med lugn utanför, om ni förstår hur jag menar. Jag älskar att läsa, har många böcker men vill inte ha bokyllor överallt, eftersom böcker på en hylla ger ett oroligt intryck även om de står i ordning. (enda undantaget jag vet är hos min kollega AM som ställer böcker efter färg:-)

Så de av mina böcker som inte får plats i bokhyllan blir liggandes i skåp och lådor. Men nu ska det bli ordning på det på ett billigt och smart sätt.

Maken ska få sätta upp hyllor nästan uppe vi taket där jag kan lägga böckerna. Det kommer att bli hur bra som helst. De finns där men syns knappt och syns de så blir det bara som en del av rummet.

Smart eller hur. Visar en bild så snart det är klart. När det blir beror på när maken får sin inspiration;-). Vår tajming i det fallet är inte alltid synkad.Generat leende

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla