fredag 28 januari 2011

Det kom ett mejl

igår från en av mina närmaste kollegor. Det stod:

Du utstrålar en massa positiv energi och ser så pigg ut – hoppas det är så du känner dig också! Jag blir så glad av det!

Kändes gott i själen att läsa det. För det betyder att jag klarar av att hantera min "inre ledsenhet" utåt på ett sådant sätt att jag förhoppningsvis kan få tillbaka min riktiga energi, inte bara den jag "spelar" nu för att försöka må bra. Vilket i sin tur kommer att leda till att jag är på väg tillbaka till mitt "vanliga jag" igen. Fast förhoppningsvis lite klokare.

I mitt fall har jag bestämt mig för att endast ta in och ta åt mig av det som människor som betyder något för mig säger. För i de fallen vet jag att personen har en omtanke om mig.

Övriga får tycka vad de vill. Jag kommer att jobba på att inte bry mig. Jag är inte där än, men jag kommer att komma dit!

2 kommentarer:

  1. Hej Ulla!
    Vilken fantastisk bild du lagt upp/in. Symboliserar för mig ett mycket vackert men oroligt element. Kram Karin.

    SvaraRadera
  2. ja, det är en vacker plats, och det är inte bara oro, utan även ett stilla flyt lite längre bort från forsen som jag gillar. Kram Ulla

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla